29 feb 2012 till 29 nov 2012
Höstvisa 2012

Ekonomi

Utvecklingsprojekt
25 000 kr

Egna medel

145 000 kr


Kontakt

ABF FyrBoDal
Tommy Sellstedt

tsellstedt@gmail.com

HÖSTVISA

ABF planerar att den 10-11 oktober 2012 genomföra en visfestival i Vänersborg.
Arrangemanget genomföres i nära samarbete med Vänersborg Folkets Hus, Vänersborgs stadsmusikkår, Vänersborgs Musiksällskap och andra kulturaktörer.
Visan som kulturform är ett vitt begrepp, men Höstvisa kommer att detta första år
att lyfta fram den svenska musiktraditionen.
Vi har därför bokat Cajsa Stina Åkerström, Jack Vreeswijk, Uno Svenningsson och
Susanne Alvengren som etablerade artister.
En viktig profil med Höstvisa är att blanda professionella med lokala amatörmusiker
som får möjlighet att framträda för publik tillsammans med redan etablerade artister.

Tanken är att vi har en 4-timmars föreställning per kväll mellan kl 18 - 22, blandat med lokala amatörer och etablerade artister. Vi kommer att tillsammans med musikföreningarna välja ut dom lokala artisterna och vår målsättning är att unga artister skall prioriteras och att ett jämställdhets perspektiv är uttalat.
För att stimulera den unga publiken kommer vi att ta kontakt med gymnasieskolor i
Vänersborg och Trollhättan för att hitta ett samarbete och underlätta för den målgruppen att besöka höstvisa.
Det är första året som Höstvisa arrangeras och vår målsättning är att festivalen
blir så framgångsrik, konstnärligt och ekonomiskt att det blir början på en årlig
tradition.

Vi hoppas därför på ert stöd, vi kommer också att ta kontakt med andra arrangörer
i regionen, för att ta del av deras erfarenheter.

Genomförandeplan

1:a mars - 31:a maj
Marknadsföringsplan
Kontraktera artister
Skaffa sponsorer
Planeringsmöte med samarbetspartner
Skriva offertförfrågan samt ta in offerter på ljud- ljus och trycksaker

1:a juni - 20:e augusti
Färdigställer foldrar, affischer och annonser samt biljetter.
Planeringsmöte med samarbetspartner.

21:e augusti - 11:e oktober
Foldrar och affischer distribueras eller sätts upp.
Kontakt med lokala tidningar om annonser och artiklar.
Planeringsmöte med samarbetspartner.
Förköpsbiljetter distribueras.
Personalplanering inför höstvisa.
Praktisk planering inför höstvisa.
Genomförande av Festivalen.

12:e oktober - 30 november
Utvärdering och uppföljning av höstvisa.
Ekonomisk redovisning.

Visa på karta